Tawekal dina ujian
Manusa meunang bagja teh kudu ngalaman heula
musibah. Dina nalika nandangan musibah, kudu loba ngucapkeun :
"là ilàhha illa angta subhànaka innì kungtu
minadzh dzhòlimìn".
"Teu aya deui Pangeran anging Salira Gusti,
Maha Suci Gusti, saestuna jisim abdi kalebet ti golongan anu zalim",sakumaha
ngajeritna Nabi Yunus as nalika kenging musibah diteureuy ku lauk Nun, bari
ngarumasakeun diri pinuh ku dosa,kucara nginget-nginget dosa anu tos dipilampah
(wukuf zamani).
Dina praktekna, karumasaan teh ulah ngan sakadar
dina tungtung letah, rumasa salah tapi teu daek ised tina salah,tetep cicing
bae teu daek pindah tina salahna,eta teh munapek,zalim kana diri sorangan.
Anu sabenerna kudu diitung dina diri teh ngan
wungkul dosa, lain kahadean,sabab kahadean mah geus jadi kawajiban anu kudu
dilaksanakeun, sakumaha itung-itungan Nabi Adam as kana dirina:
"robbanà dzholamnà angfusanà wa illam
taghfir lanà wa tarhamnà lanakù nanna minal khòsirìn".
"Nun Gusti Pangeran Abdi,abdi teh tos zalim
kana diri abdi,mun mah gusti teu ngahapunten ka abdi sareng teu karunya ka
abdi,tangtu jisim abdi kagolong jalma anu rugi".
Kalobaanana urang teu ngarasa dosa mun dina
ibadah hate ngaler ngidul teu khusyu nyanghareup ka Pangeran, padahal eta teh
dosa,jadi ulah bangga mun urang geus bisa ibadah teh,tapi kudu dirumasakeun
dina nalika urang ngalaksanakeun ibadah teh acan bener. Tapi sanajan rumasa
ibadah acan bener, ulah eureun ibadah,malah kudu tambah soson2 dina
ngalaksanakeunana, seperti Kangjeng Nabi SAW dina nalika isro,tetep lempang
lumampah ibadah ka Pangeran sanajan setan ngahalangan ti hareup jeung ti kenca
katuhuna,tetep bae jalan teu eureun alatan halangan. Kulantaran kitu ulah eureun
dina ibadah mun loba halangan,jeung ulah nurut kanu ngahalangan sarta ulah
ngahajakeun neangan layan anu matak ngahalangan dina lumampah ibadah ka
Pangeran.
Jadikeun peuting teh alat keur isro, lumampah ka
Pangeran,sabab bisana urang lumampah ka Pangeran teh alatan kuayana jempling
pikiran. Kulantaran kitu pikiran ulah dipake rungsing,sabab bisa ngahalangan
kana ibadah. Pake pikiran teh ku ngalobakeun istighfar ku cara dzikir jeung
khotaman
Dawuhan Nabi SAW:
"dzikrullòhhi hishnum minasy syaithòni wa baro-atum
minan nifàqi".
"Dzikir teh benteng tina setan sarta alat
keur ngabebaskeun diri tina sifat munapek"
jadi dzikir teh alat keur nyingkahan gogoda,
ngan urangna we sok talangke,nganggap sepi kana dzikir,puguh keur aya gawe
dzikir teh ngan tarik 3,cacak keur nyalse ge teu ieuh dilakonan deui,ngeunah
bae teu asa boga dosa.
Dawuhan Nabi SAW:
"mang qòla là ilàhha illallòhhu wa madda
hhà bit ta'zhìmi hhudimat lahhù arba'atun àlàfi dzambim minal kabà-iri".
"Saha jalma anu ngucapkeun la ilaha
illalloh bari dipanjangkeun kalawan ngagungkeun Allah mangka dilebur ku
sababiyahna eta kalimah 4 rebu dosa gede".
Ku ngucapkeun sakali eta teh bari ngeusi, lebur
4 rebu dosa gede,komo mun berkali-kali dihampura dosa dirina, kulawargana jeung
tatanggana.
Kulantaran kitu ulah saruana lamun tatanggana
nyalahkeun,ulah milu nyalahkeun.Mun aya nu moyok,ulah milu moyok,kapan geus
sidqoh mere pangampura Allah ka maranehna ku ngucapkeun la ilaha illallah.
Jadi mun datang musibah lobakeun maca
istighfarna Kangjeng Nabi Yunus as tea bari rumasa dosa kucara wukuf zamani,
sarta mun datang nikmat geuwat syukuran,supaya mingkin ditambah-tambah eta
nikmat nyaeta ku dzikir la ilaha illallah anu ngeusi.
Anu dimaksud ngeusi teh nyaeta dina hate teu aya
anu lian,anging inget dzikir khofi anu teu kaselang ku inget anu liana.
Dina narik dzikir, mun sorana ngentrung siga
lodong nu kosong, mangka jelas dzikirna kosong. Tapi mun ngabep-bep siga lodong
nu ngeusi,mangka jelas dzikirna ngeusi. Dzikir teh ulah sakadaek asal
dzikir,tapi kudu ditingkatkeun nepi kana khusyu,tegesna ngeusi.
Di mana keur berjamaah,sorana kudu
rempeg,ampeg,ulah patarik-tarik, patonjol-tonjol melaan najongan sora batur.
Matak ngagokan eta teh. Heug sing sarua,sanada, saimbang,beuki lila ancadna
beuki gancang bari tetep nu diarah teh jero ingetan kana dzikir khofi nu aya
dina hate,tembuskeun dzikir teh tina ucap kana ati, tina ati kana rasa,tina
rasa kana mesra,tina mesra kana cinta,tina cinta kana sadrah pasrah sumerah
diri ka Pangeran.
Mangka mun dzikirna seperti kitu,di luar sorana
ngabep-bep,agem, di jero dzikir khofi ngeusi dina hate,syetan nu di luar nu
teterejel hayang asup,sarta nafsu nu dijero totorojol hayang kaluar,tangtu
kahalangan ku dzikir ti luar jeung ti jero, anu hasilna dzikirna jadi benteng
jeung ngalebur tina munapek,matak ulah siga bebegig nu aya di sawah mun dzikir
teh,dipake nyatu jeung modol ku manuk.
Dicutat tina Tausiyah Pangersa Abah dina manaqib
Suryalaya 4 Juli 1990 M/11 Rayagung 1410 H. Sumber : https://www.facebook.com/groups/264700313556191/
Tidak ada komentar:
Posting Komentar
"Kesalahan adalah pengalaman hidup, belajarlah darinya. Jangan mencoba tuk menjadi sempurna. Cobalah belajar bijaksana bagi sesama"